مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت
چه تغییرات شرکتی باید ثبت شود؟
همان طور که گفتیم بعضی از تغییرات لازم است که حتما ثبت شوند که عبارتند از :
• تغییر در اساسنامه
• تغییرات برای اسم شرکت
• تمدید هیئت مدیره و یا مدت شرکت، علاوه بر مدتی که از قبل مقرر شده است.
• انحلال شرکت، دقت کنید حتی اگر انحلال به دلیل اتمام مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باز هم لازمه به ثبت برسد.
• تعیین کیفیت تفریغ حساب
• تبدیل یا خروج شرکاء
• ماده نهم قانون تجارت، تغییر مدیر عامل یا مدیران را هم به مواردی که حتما برای آن ثبت تغییرات شرکت انجام شود.
در صورتی که این تغییرات انجام گیرد و به دلایلی آن ها را ثبت نکنید یا سعی کنید که ان ها را مخفی نگه دارید، مسئولیت عواقب قانونی آن با خودتان خواهد بود.
پیشنهاد میکنم مقاله ثبت صورتجلسه تغییرات را مطالعه فرمایید.
چه مدارکی برای ثبت تغییرات شرکت لازم است؟
برای این که بتوانید تغییری در شرکت ایجاد نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافق باشند. مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :
1- صورت جلسه تغییرات باید تنظیم شود. و نیز صورت جلسات آماده گردند.
2- مدارک شناسایی سهامداران و شرکا باید ارائه شود.
3- هزینه روزنامه رسمی باید پرداخت شود.
4 – در صورتی که شرکت منحل شده است، تمامی شرکا باید حضور داشته باشند.
5- کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن باید ارائه شود.
6- تمامی اسناد شرکت باید ارائه شود.
7- کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره باید ارائه شود.
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت